4 Mayıs 2016 Çarşamba

Japon Günleri-Nedir Bu Japonya Hevesi?


Bu Pazartesi ve Salı Çanakkale'de çok güzel bir festival vardı ''Japon Günleri Festivali'' Türkiye çapında 22.si düzenleniyormuş.

Programı ilk bizim Japonca sınıf grubuna attılar.Öğrenci olmanın zorlukları tabi ben sadece okul çıkışımda olan etkinliklere katılabildim.Tiyatro ve konser.Çok emek verilmişti ikisine de bu yüzden bir yerde kısacık söz edip üzerini kapatmak istemedim.

Challange'daki 20.soruyu da cevaplamış olurum hem.Millet nerde bakamadım ama bitirmiş bile olabilirler uzak kaldım,dersler sağ olsun.Ben Japonya'yı ziyaret etmek belki de yaşamak isterdim.Beni takip edenler merakımı ve sevgimi bilir ama hiç nedenini öyle uzun uzun anlattım mı bilmiyorum.Biraz bahsedeyim bu vesileyle.

Animelerle çok küçük yaşta abim sayesinde tanıştım.Naruto'yu öyle böyle herkes bilir.Onu izleyerek büyüdüm.Aslında küçükken anlamsız gelirdi alt yazısını bile hızlı okuyamazdım çok saçma dilleri çığlık gibi derdim.Fakat büyüdükçe kendi kendime bir merakım uyandı.Anlatmış olmalıyım ama tekrar anlatayım.Hazırlık sınıfında sınıfımıza gelen tatlı Japonca stajerleri(İngilizce dersine giriyorlardı) sayesinde eskiden olan hevesim gün yüzüne çıktı.Gözlerim onları bu festivalde aradı,görsem teşekkür edecektim kim bilir belki bir yerde yine karşılaşırız :')

Japonların animesinden bilmem nesinden çok ben tutumlarını seviyorum.Saygıları ve çalışkanlıklarına bayılıyorum.Yanlış anlamayın bir ırka karşı aşk beslediğim falan yok o tip ergenliklerim de yok sadece örnek alabileceğim şeylerin çok olduğunu görüyorum.Bu yüzden de dillerini,icra ettikleri işleri öğrenmeye çalışıyorum.Japonlar,Japonya bana hep ilham veriyor.İşte bu yüzden o minimalist ülkeyi ziyaret etmek olursa da yaşamak istiyorum.

Nerede kalmıştım..Tiyatro çok sürükleyiciydi.Yuki ve Mehmet adlı iki genç arasında geçiyordu.Japon kültürüyle Türk kültürünün çatışmalarını,uyuştuğu yerleri anlatıyordu.Uyuklamadan 30dk boyunca pür dikkat izledim.İçinde espriler de olunca tadından yenmedi.Fakat Yuki'yi bir Japon oynasın isterdim şive yapma kısmı biraz komik olmuş,belki de amaç oydu :) Oyunun adını unuttum oyun başlamadan bir kız çıkıp anons etmişti ama duyamadım,bulursam eklerim.

Tiyatroya annemle gittik.Girişte de şu meşhur Fortune Cookie'lerden aldık.Geleceği söyleyen kurabiyeler adı üzerinde.Fakat iyi bir şey çıkması çok zor Japon fallarında.Sinir bozucu bir şekilde gerçekçiler.


Gerçek kurabiye değildi bizimkiler,el emeği origamilerdi.

Bana çıkan not: ''Elindeki her şeyi kötüye götürmek gibi berbat bir huyun var.Fark etmeden sürekli kendini haklı bularak eline geçen güzel her şeyi kötüye götürüyorsun.Bu huyunu hemen bırakmalısın!''

Kötü kötüsüne de bana çıkan maalesef doğruydu.Gerçekten bu aralar öyleyim..

Konserin ilk kısımları açıkçası gürültü gibiydi.Konferans salonu olduğu için enstürmanlar sanki beynimde çalınıyor gibi hissettim.Fakat sonra farklı sesler ve şarkılar devreye girince her şey berraklaştı arkadaşım İremle memnun bir şekilde ayrıldık...tabi evde ağrı kesici almak zorunda kaldım orası ayrı....

Bir de Japonca Bölümünün hazırlıktan 4. sınıfa kadar olan öğrencilerinin hazırladığı emek ürünü mangayı göstereyim:


Japoncasını aldım.Hiragana ve kataganaları okumak için ama salak aklım keşke Türkçesini de alsaymış.Olsun olsun bu da Japoncama sırt verecek!

Umarım seneye düzenlenen her etkinliğe tam takım katılırım bu sene böyle olsun :)

Emeği geçen herkesi tebrik ediyorum,iyi iş çıkardınız ^^

Instagram: tık


7 yorum:

  1. Merhaba. Hoş bir etkinlik olmuş. Dilerim bu tarz etkinlikler daha sık olur. Japon insanına karşı benim de ayrı bir sempatim var. Sanırım bunda çocukken izlediğim animelerin etkisi büyük. Animelerin efsanelerinden diyebileceğim sailor moon müdavimi olduktan sonra birdaha hiç bir şey eskisi gibi olmadı :) İnsan olarak da saygılı, sempatik, sıcakkanlılar.
    Çıkan nota canınız sıkılmasın. Belki de bir konuya dikkatinizi çekmek için bu bir mesajdır :) Sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AAA sayenizde efsane sailor moon'u unuttuğumu fark ettim!Sevgi duymaya başlama hikayemiz aynıymış ah şu animeler :')
      Yok zaten canımı sıkmadı.Evet haklı olabilirsiniz falın o boyutunu düşünmedim.Ben direkt fal deyince gelecekten çok şu anı bilmesine odaklanıyorum :D
      Kucak dolusu sevgilerrr ^^

      Sil
  2. Canım Anıl.

    Çok sevdiğim sen yaşıt bir tanıdık da Japonca düşkünü. Bu ikinizin tarzı, hali, ilgi alanları harika. Sizi sevdiğime göre ben de Japonca yi sevmiş sayılıyor muyum?

    Not: maalesef en son death note'da kaldım. Hastasiydim, bitirdim ve hala izlenmeyi bekleyen bi dolu animem var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dukujucuk ^^

      Evet tabiki de sayılırsın çünkü biz de seni seviyoruz :)!

      Devam edeceksen hatırım için ilk Ano Hana veya Nagi no Asukara'dan başla ikisi de dram animesi içinde gençlik de var başından kalkamazsın bilgisayarın.Bak mutlaka izle!<3

      Sil
  3. Canım Anıl.

    Çok sevdiğim sen yaşıt bir tanıdık da Japonca düşkünü. Bu ikinizin tarzı, hali, ilgi alanları harika. Sizi sevdiğime göre ben de Japonca yi sevmiş sayılıyor muyum?

    Not: maalesef en son death note'da kaldım. Hastasiydim, bitirdim ve hala izlenmeyi bekleyen bi dolu animem var

    YanıtlaSil
  4. Küçük bir düzeltme yapayım, Mangaman 2'yi çıkartanlar 3. sınıflar değildi. Hazırlıktan 4. sınıfa kadar herkesi içeriyor. Derginin en sonundaki künye kısmında emeği geçenleri görebilirsin.

    İki senedir bulunduğum ve uğraştığım bu etkinliğin hakkında böyle blog yazısı falan yazıldığını görmek iyiymiş. Yazın için teşekkürler. Seneye daha detaylı gözlemlerini bekliyorum.

    ー限定

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir etkinlik yapıldığı ve emek harcandığı için kendim ve diğer misafirler adına teşekkür ederim.Çok iyi iş çıkardınız sadece bir kısmını görsem de.Söylediğim gibi umarım seneye bütün etkinliklere katılacağım ve emin ol bütüüüün gözlemlerimi yazacağım eğlenceli olacak!^^

      Bana anime veren öğrenciler 3. sınıflar demişti ama yanlış da duymuş olabilirim düzelttiğine sevindim :) Aaa orayı hiç fark etmedim şimdi görüyorum :&

      Ben yolun sonuna gelmiş bir A1 öğrencisiyim no kanji no no!Ama げんてい olabilir mi hiraganası anlamı da içinde limit geçen bişeyler o.O (Google amcaya sordu) epic fail olmuş olabilirim....

      Sil