4 Ocak 2020 Cumartesi

Uykunuzu Kaçıracak Korku/Gerilim Filmi Önerileri 🎬


Böyle başlıklı bir yazımın olmaması beni bayağı şaşırttı ve kollarımı sıvayıp ekranın başına oturdum.Korku ve gerilim türünün hastasıyım.Bu türden izlemediğim çok az iyi film kalmıştır.Bu yazıya gönül rahatlığıyla güvenebilirsiniz yani!




Terrifier

Film cadılar bayramı gecesi dışarı çıkan iki kız arkadaşın fotoğraftaki aşırı sevimsiz palyaço yüzünden dehşet içerisinde geçen bir gecesini anlatıyor.

Filmin gerilimi oldukça yüksek ve izlediğim filmler arasında karakterini en ürkünç bulduğum filmler arasında da başlarda sayabilirim.Özellikle duygu değişimlerinin aniliği,palyaço kostümü ve ne yapacağı belli olmayan bir tiplemeyi yansıtması gerçekten sizi de izlerken diken üstünde tutuyor.

Aynı karakterin ''All Hallows'Eve'' diye başka bir filmi daha var.O da son derece rahatsız ediciydi,hele hatırladığım kadarıyla o son sahnesi...Mümkünse tek başınıza izlemeyin :'


Haute Tension

Bu filmimiz yasaklanan filmler arasında.Konusu oldukça klişe bir konu olsa da işleyişi öylesine farklı ki siz düz kanlı manlı bir gerilim filmi izlediğinizi zannederken olay bambaşka psikolojik bir korkuya evriliveriyor.

İki arkadaş Alex ve Marien'in sınavlara çalışmak için ıssız bir bölgede olan Marien'in ailesinin evine gitmeleriyle peşi sıra gelen gerici ve bol kanlı olaylar başlıyor.Filmin en sevdiğim özelliği içinde hem gerilimi hem de korkuyu barındırıyor oluşu.Bence birçok korku veya gerilim bunu başarmada yetersiz oluyor fakat bu film ikisini de çok akıllı bir şekilde olayların içine yerleştirebilmiş.Yasaklanmasının sebebini de filmin sonuna doğru gerim gerim gerilmenizden anlayabiliyorsunuz.


Under the Shadow

Cağnım Fransız sinemasından sonra diğer bir cağnım olan İran sineması.Savaş başlı başlına korkunç bir olayken bunun etkisini mistik bir şekilde görüyoruz bu filmde.Savaş evlerinin çatısına düşen füzeyle anne ve kızı bambaşka bir varlıkla daha savaşmaya başlar.Filmde bu varlık bir metafor olarak öyle güzel işlenmiş ki özellikle bizim için hiçbiri uzak ihtimalleri olan şeyler gibi gözükmediğinden gerçekten bu ülkedeki gerçeklikleri bilerek yaşıyorsanız İranlıların içinde bulunduğu durumlar sizi de tekrar korkutmaya başlıyor.


Green Inferno

Siz de bir grup gencin bir yere gidince başlarına gelen korku dolu olayları izlemeyi seviyor musunuz? Her ne kadar saçma bile olsa? Ben bayılıyorum.Bu filmin konusu da bir grup gencin Amazon Ormanlarındaki faaliyetleri durdurmak için yola çıkmaları ve uçaklarının yerlilerin olduğu bir bölgede düşmesiyle başlıyor.İlkel insanlar zannımca oldukça korkutucu.Ritüelleri,bizden bambaşka olan gelenekleri vs.Bu grubun yaşamda kalma mücadelesini izlemek hem gerici hem de bir miktar aksiyon dolu olduğu için heyecanlı da oluyor.Boş bir zamanda izlenecek güzel bir film diyebilirim.


Wrong Turn Serisi

Bu seri ilk izlediğim gerilim filmi serisi.Film için fotoğraf seçerken bile gerildim ürkütücü olmayan bir tanesini koydum.Akıl hastanesinden kaçmış sanırsam üç kardeşin o bölgelere gelen gençleri katletme hikayesi işleniyor.Kardeşler akıl hastası olmaktan çok korkutucu tipte farklı varlıklar gibi bu açıdan akıl hastanesi detayının işlenmesini gereksiz buldum.Ayrıca her filmin cinsel bir sahneyle başlıyor oluşu da anlamsız.Sansür ve ahlaken demiyorum tabii ama sırf konulmak için konulan sahnelerin olduğu çok belli.Green Inferno gibi boş zamanda izlenecek eğlenceli bir gerilim filmi serisi,hala izlemediyseniz şans verin derim. (Favorim dördüncü film.)


Paranormal Activitiy Serisi

Bu seriyi de bilmeyen yoktur diye düşünüyorum.Tabanında cadılık konusunun işlendiği bir ailenin başına gelen paranormal olayları eve yerleştirdikleri kamera aracılığı ile izlediğimiz bir film serisi.Bu seriyi önce yayınlanma sırası ile izlemiştim fakat daha sonra bütün filmler yayınlayınca bir kere daha abimle gerçek sıralamaya göre izledik.İzleme sırasına göre: 3-The Marked Ones-2-1-4. (Sanırım en çok üçüncüsünden korkmuştum,hele o son sahnesini asla unutmam.)

Bu filmi özel yapan şey kamera ile izlediğimiz film türlerini başlatanlardan biri oluşu.Gerilimi oldukça yüksek.Hatta ilk çıktığı zamanlarda sinemalarda korkup çıkmayana ödül var gibisinden dünyada haberler olmuştu.O kadarı da abartı olur :)


REC Serisi

Karantinaya alınan büyük bir apartmanda oluşan salgın sebebiyle insanların dönüşümünü,yaşanan korkunç olayları bir kamera eşliğiyle izliyoruz.Sanırım şu ana kadar saydığım filmler arasında gerilimi en yüksek olan bu film.Hele o ilk filmin son dakikalarını yıllar önce izlememe rağmen asla unutamıyorum.Filmi o kamera eşliğiyle yaşıyorsunuz resmen.Devam filmlerinden o kadar etkilenmemiştim fakat gerilimi yine de oldukça yüksekti.İlgililere de duyurayım seri İspanyol yapımı.


30 Days Night

Beni en çok geren filmlerden biriyle kapanışı yapayım.

Amerika'nın Kuzeyinde bir kasabanın her yıl 30 gün boyunca oluşan tipi yüzünden hayatla bağlantısı kesilmekte,gün doğmamaktadır.Bu 30 günü fırsat bilen fotoğraftaki asla Alacakaranlık serisindeki gibi cool olmayan vampirler kasabaya dadanır ve kasaba halkı için bir ölüm kalım mücadelesi başlar.Sadece gerilimi açısından değil senaryo olarak da oldukça orijinal ve kafa patlatılmış bir film,bu türün sevenlerindenseniz mutlaka koşuun izleyin.




Bu yazı sevilirse ikinci partını da yazmayı çok istiyorum!

Şimdiden,

İyi Seyirler!




*stay spooky























6 yorum:

  1. En son sen Haute Tension'ı önerdikten sonra başıma gelenleri blogumda yazmıştım hatırlıyor musun? :D Off efsaneydi, gerçekten yasaklanması kaçınılmazmış :D Diğerlerini de en yakın zamanda izlicem, yazının ikincisini de yazarsan çok mutlu oluruum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha evet hatta yazarken de aklıma geldi önermeye çekindim :'D İzleyince fikirlerini yaz mutlaka merak ediyorum ^^ İkinci part da gelecek büyük ihtimal,sevgiler :))

      Sil
  2. Bu yazıyı o zaman hemen sık kullanılanlara ekliyorum, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim işine yaramasına sevindimmm!

      Sil
  3. Okurken bile gerildim, buna rağmen izlemek üzere listeme dahil ettim hepsini. Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki öneriler güzel olmuş :'DD Faydalı olduysa ne mutlu,rica ederim!

      Sil