30 Mayıs 2015 Cumartesi

NEDEN YOGA YAPIYORUM?

                      İlk önce nasıl yoga yapmaya başladığımı anlatayım;

   Yoga yapmaya beni en yakın arkadaşım teşvik etti.Geçen yazın başlarında bana sürekli yapmam gerektiğini,çok seveceğimi söylüyordu.Bana başlamam için yoga yapma teknikleri hakkında linkler gönderiyordu.Açıkçası hiç ilgimi çekmediği için ''AAA BAKTIM ÇOK GÜZEL'' deyip onu kandırıyordum ^___________^.Sonra bir denemek lazım dedim ve deneyiş o deneyiş...

         Yoga yapmak bana ne kazandırıyor?
  • Vücudumun her bölgesini hissetmek bana mutluluk ve huzur veriyor.
  • Spor olarak küçümsenebilir ama inanın yogaya başladıktan sonra(yüzmenin de yardımıyla) bacak kaslarım kol kaslarımdan daha fazla oldu.
  • Hayatım yoga yapma saatlerime göre şekillendiği için düzene girdi.(Genel olarak)
  • Nefes alışverişlerim daha doğru olmaya başladı,yoga bana doğru nefes alıp vermeyi öğretti.
  • Boyumun doğru bir şekilde uzamasına,kemik gelişimime katkı sağladı.
  • Stresimi minumum dereceye indirdi.
  • Önemli konular hakkında düşünürken yoga yapmak beni doğru yola götürdü.
  • Hayata daha fazla pozitif bakmaya başladım.
  • Kendime karşı kaybettiğim saygıyı tekrar kazandım.
  • Yaşama dair güzellikleri keşfettim.
        Yoga hakkında yanlış bilinen birkaç şey:

  • Yoga bir budist ibadetidir ama budistler spor ve meditasyon olarak farklı dinlerdeki insanların yapmasını hoş görmektedir.Dinen de hiçbir sakıncası yoktur.
  • YOGA YAPTIĞIMIZ ZAMAN UÇMUYORUZ!
  • Yoga için illa mükemmel bir doğa manzarası gerekmiyor.Önemli olan duygularınız.Onlar iyiyse,güzelse her yerde yoga yapabilirsiniz.
  
        Yoga yapmaya başlamak isteyenler için:
  • Bu video ve diğer ''Yoga for Beginners'' videolarını izleyerek alıştırma yapmaya başlayabilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=v7AYKMP6rOE
  • Yaklaşık bir hafta içinde zaten alışmış olacaksınız.Bundan sonraki programınızı,hareketleri yapma sıranızı burdaki yoga pozlarına bakarak belirleyebilirsiniz: https://yoga.com/poses
  • Kendinizi fazla zorlamyın,esneklik zamanla olacak bir şey.
  • Yoga yaparken sessiz bir ortamı tercih edin.
  • Eğer bir şeyler dinlemek istiyorsanız yoga yapmaya uygun sakin şarkılar belirleyin ve kendi playlistinizi oluşturun.Kullanabileceğiniz bir yoga müziği (Benim favorim): https://www.youtube.com/watch?v=jhGI0X6jhSQ
       

*NAMASTE*

**********************************************************************


          


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder