10 Nisan 2016 Pazar

Haftanın Güncesi #14 (Ders Çıkarmak)


+20 bin okunma için teşekkür ederim,iyi ki varsınız :)

Yazılı haftalarını artık en üst rafa kaldırdım.Şimdi bir alt çekmecedeyim orayı düzenleyeceğim.PROJELER,PERFORMANSLAR.Neredeyse hepsi haftaya teslim edilecek ama bilin bakalım kimin daha eksiklikleri var,hadi çok zor değil:


Benim,doğru tahmin!

Bu hafta Japoncayı hiç aksatmadım.Japoncanın en illet konularındayız ve beynim yanıyor her kurstan sonra.Üşenmemişler 65486496 tane edat 64687 tane sayı üretmişler.Emeği geçen bütün atalarını saygıyla selamlıyorum.



Şu hafta 2 tane kötü şey yaşıyorum fakat işin ilginç tarafı ikisinden de kimsenin desteği olmadan bir şeyler öğrenebiliyorum.

Birincisi KİLO ALDIM.EVET AYNEN GÖBEĞİM VAR KÜÇÜK AMA OLSUN.Çok sinir bozucuymuş kilo almak.Normalde ağzını aça aça YİYORUM YİYORUM KİLO ALMIYORUM diyenlerdendim.Fakat bu aralar cidden yiyorum ve ciddi anlamda kilo alıyorum.Kimsenin fark etmediğini düşünüp usul usul yaşarken ''Anıl sen kilo mu aldın dur bakiyim bi?'' gibi şeyler duyunca kafama kamyon tosladı.Normalde insanlar neden kilolarını takar ki verilir zaten derdim.Fakat takılıyormuş arkadaşlar.Çok da olsa az da olsa kişi kendini beğenmiyorsa takılıyormuş.Yine de olsun diyorum yüzmeye başlayınca hepsi gider.

İkincisiyse notlarım bir bir beklediğimden düşük gelirken aslında insanlara notumu söylediğimde ve onlar sinir olup şakasına bile olsa ya bi git dediğinde neler hissettiğini anladım.Normalde onlara SEN DE ÇALIŞSAYDIN gözüyle bakardım ama o iş de öyle değilmiş.Ben de çalıştım ama yüksek alanlar oluyormuş.Asıl olay notu kıskanmak değil,kendini küçük görmekmiş.HİSSETTİM.

Şu iki olay da canımı sıksa da,kendimi beğenmesem de bir sonuca varmam beni mutlu etti.İsyan etmek yerine dünyaya mercekle bakabildim.(İSYAN ETTİ,EDECEK)

İşin özü buydu bu hafta.Üzülmek ve öğrenmek.

6 yorum:

  1. Yiyorum yiyorum kilo almıyorum diyenlerden biri de bendim. Otuz yaşıma kadar çöp gibi ipince yaşadım, arkadaşlarım ortaokulda grissinili yoğurtlu öğünler yerken ben vur patlasın çal oynasın, her canımın istediğini yer ve gene onlardan ince dolaşırdım. Sonra işler benim dışımda gelişti. Ama ne oldu? Sağlıklı beslenme konusunda neredeyse uzman oldum.
    Bence de yüzmeye başladın mı gider o göbek merak etme.

    Ders konusunda sana çoktandır önermek istediğim bir makaleyi demin aradım ve buldum. En favori kişisel gelişim yazarım Celes'İn öncelikli olarak üniversite öğrencileri için yazdığı bir seri. Dean's lister dediği sanırım onur listesi gibi bir şey. Yani en yüksek notları almak için kendi denediği ve başardığı stratejiler. Lisede olsam gene işime yarardı. Zamanın olursa bir göz at.

    Benim kişisel önerim de, senden yüksek not alanlarla git konuş, neyi farkı çalışmışlar senden, öğrenmeye çalış. Bazısı bencilce işin sırrını kendine saklar, bazısı ben çok zekiyim çalışmadan başarıyorum havalarına girer, onları pas geç, tek bir tüyo bile alsan sana kar. Bir tane konuşma da hocayla yapabilirsin, neyi farklı yapayım daha yüksek not almak istiyorum de. Bu konuşmalar biraz cesaret ister insan çekinir filan ama inan ki o sıkıntıya değer. Ayıp bir şey değil. Ben yaptım oradan biliyorum. Tüm bunlar bir araya geldiğinde bence sonraki sınavlarda notlarını katlarsın.

    http://personalexcellence.co/blog/deans-lister/

    Sevgiler başarılar.

    YanıtlaSil
  2. Ben de öyleyim özellikle de abim buna sinir olurdu.Onla aynı şeyleri yerdik bir ay sonra kilo alan o olurdu :D Üşenmezsem başlarsam gidecek ^^

    Siz önerdiyseniz kesinlikle bana katkı sağlayacak bir yönü vardır mutlaka okuyacağım hem bu aralar dilden uzak kalmıştım bir şeyler okumuş,öğrenmiş olurum.

    Yıllardır tek bir rutinde çalışıyorum ve hep işe yaradı.Bu sınavlarda istediğim notları alamamamın bir diğer sebebi ruh halim oldu galiba.Biraz kafam dağınıktı.Hani olur ya kitap okurken 10 sayfa ilerlersiniz ama aslında o an başka bir şeyin etkisindesinizdir,öyle bir şey işte.Bu hafta kurs hocamla da konuşacağım tereddütte kalmıştım aman ne diyecek ki diye,sizi dinleyeceğim :)

    Çok teşekkür ederim yorumunuz için,kucak dolusu sevgi xoxox

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim, bu arada +20 000 için de tebrikler!!!!

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle mükemmel ötesi bir blog kendime göre bir çok şey buldum. İzlemeye alamadım malesef lanet olası google amca engel cezası verdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiiim hep takipte kal!Olsundu engel gidince istersen takibe de alırsın ^^ <3

      Sil