11 Temmuz 2015 Cumartesi

HAFTALIK KİTAP ÖNERİSİ #1


İnci Küpeli Kız:
Yazar:Tracy Chevailen

''İnci Küpeli Kız'' tablosunu birkaç kez sosyal medyada görmüştüm.İlk başta fazla ilgimi çekmese de bir gün tumblrda hikayesi olduğunu okudum.Hikayesine şöyle bir göz atınca kızın gözleri daha manidar gelmeye başladı.Kitabı olduğunu da bir youtuber sayesinde öğrendim ve öğrendiğim gibi sipariş verdim.

Kitaptan önce birazcık portreden bahsedelim.Resmin sahibi Johannes Vermeer resmi çizilen kız ise Griet.Johannes Vermeer Delfte(Hollanda'da küçük bir kasaba.) yaşayıp,vefat etmiştir (1632-1675).İnci Küpeli Kız dışında birçok eseri olmuştur (İnci Kolyeli Kadın,Mektup Okuyan Mavili Kadın,Delf Manzarası...) fakat hiçbiri İnci Küpeli Kız kadar dikkat çekmemiştir.Resmin ustalığı,Griet'ın saf güzelliği ve portrede uygulanan renklerin ustalığı kısa zamanda bütün Avrupaya yayılmış ''Kuzeyin Mona Lisa'sı'' ismini almıştır.

Hikayede Griet kendi hayatını,Johannes Vermeer'in onun resmini nasıl çizdiğini anlatıyor.Griet'ın ailesi babasının gözlerini kaybetmesi ile maddi sıkıntılar çekmeye başlar.Bunun üzerine Griet Katolik bir aile olan Vermeer ailesine ne kadar istemese de para kazanmak için gitmek zorunda kalır.Griet'ın yaşadıkları ise bundan sonra başlar..

Hikayede beni en çok etkileyen Griet'ın ailesi için zahmetli bir işe girişi,kardeşlerine olan bağlılığı ve ne olursa olsun pozitif davranmaya çalışması oldu.Yazarın anlatışını beğendiğimi söyleyemem.Fazla akıcı değil;belki de bana öyle gelmiştir.Yine de okunmaya değer bir hikaye.Sanata,resme ilginiz varsa kesinlikle okuyun derim:)

İnci Küpeli Kız kitabının filmi de vardır,fragmanı: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder