24 Eylül 2019 Salı

Yeni Şehirde Hisler ve Birtakım Sancılar ☕️


Üniversitenin ilk haftası bitti,sır perdesi aralandı :')

Her şeyi beklediğimden iyi kaldırdım şu ana kadar.Uğraşmayı sevmediğim birçok şeyi kendim yaptım.Yurt ortamına,oda arkadaşıma alıştım.O konuda şanslıyım ki huyuma göre biriyle aynı odaya düştüm,iyi anlaşıyoruz.Yurt ise beklediğimden kötü.Okula en yakın yerde olduğu için tercih etmiş bulundum.Seneye ne olur göreceğiz artık.

Ailemle ayrılırken de beklediğimden iyi oldum.Hala üzgünüm ve eksikliğini hissediyorum aşırı ama yine de bunu da idare edebilmeyi öğreniyorum.Ev sıcaklığı bambaşka bir şeymiş.O evi ev yapan ya da o şehri ev yapan ise her şeyden bağımsız içindeki insanlarmış.Sevdikleriniz olduğunu her yer bir anda güzelleşiyor.Çanakkalede sonsuza kadar kalacakmış gibi yaşayınca şimdi burası kesinlikle birçok şehre göre güzel olmasına rağmen beni kesmiyor.Çanakkaleye bağlanmışım ben,kendi dünyama ve odama da fazlasıyla bağlıymışım meğersem.

İnsan büyüdükçe yeni kişiler tanıma,anlaşma vs. gibi konularda kıtlaşıyormuş.Lisedeki gibi rahat hissetmiyorum.Çekingen ya da özgüvensiz de değilim ama sanki bu konularda biraz daha karamsarlaşmışım.Konfor alanından çıkınca böyle şeyleri unuttuğunu fark ediyorsun.Hayatın her evresi farklı isimlerle aynı konseptlerde.Değişmiyoruz belki ama bir o kadar da değişmiş oluyoruz.Hislerim karışık bir hayli.

Dersler başlamadı fakat hocalar kendini ve derslerini tanıttı.Çok mutluyum ki her bir hocam aydın fikirli ve ilerici kişiler.Entelektüel oldukları da aşikar.Kitaplar gelince işin içine girmeye daha çok başlayacağız.Şimdi sadece bir ders işlendi,Medeni Hukuk.Keyifliydi.Hukukta öğrendiğin her bilgi yaşadığın yerin şiflerini çözmek gibi.Beklediğimden zor olacak gibi gözüküyor yalnız.Söylenildiğinin aksine ezber bilgi minumum.Tamamiyle bol okuma ve düşünüp mantık çalıştırma üzerine bir fakülte.Her ne kadar hedefim ve hayalim olsa da tekrar sorguladım kendimi.Düşüncesel anlamda yeterliliğimden emin olsam da daha atik olmam gerektiğini anladım.Bazı insanlar çok daha özgüvenli.Tamam boş konuşanlar da bir hayli var.Fakat bazen özgüven bile yeterli olabilir sosyal hayatta.Düşündüklerimi söylemeye çalışacağım bu hafta özellikle.Bundan hiçbir zaman çekinmedim sadece kocaman anfide korkutucu olabiliyor.Yeneceğim adım adım,kendimden emin oldukça.

Hiçbir hafta bu kadar yavaş geçmemişti sanırım hayatımda.Her bir günün her bir dakikasını hissetmiş gibi yoruldum böyle.Sabırlı olmayı öğrenmem lazım.Her şey bir an önce olsun ya da istemiyorum mottosundan kurtulmalıyım.Bazen işime yarayan bir şey olsa da yepyeni bir ortamda beni üzmekten başka bir işe yaramıyor.Zaman var,her şey rayına oturacak,daha da mutlu olacaksınnn *ommm* Daha fazla dua edip meditasyon yapmam lazım.Yurt odasında ancak uyku öncesi gözlerimi kapatarak yapabilirim,şimdilik iş görür.Bazen her şey lehime gidiyor gibi gelse de kendi kendime kuruntu yapıp değiştirmeye yeltendiğim oluyor.Rahat durmalıyım,biraz daha rahat biri olmalıyım.Bana dua edin,enerji gönderin de sakinleşeyim.Sinirlenince olması gerekenden değil de diğer sakinlikten bahsediyorum.Huzursuzlaşan birinin omzuna dokunup ''sakin ol'' denilen tarzdan.İhtiyacım var.

Burası tam bir sonbahar şehri.Havalar bir anda soğudu,her yer yeşil ve ara ara çiseleyen bir yağmur var.Yürüyüş yolunda serin serin yürümek iyi hissettiriyor.Sahili ise öyle yazlık yerlerden çok daha sessiz ve ıssız.Gerçi birçok tarafını görmedim ama bende uyandırdığı his bu şekilde.Bulunduğum yer ise bir tepede.Otobüsler çok garip yollardan gidiyor.Tüm şehrin bir dağdaki bir ormana kurulduğunu düşünün aynen öyle.Brezilya gibi geldi tepeler.Merdiven,yokuş ve bayır dolu.Huzurlu gözüküyor.Bu kadar iç içe binalar olmasına rağmen aynı zamanda düzen içindeler.Şehir fotoğrafçıları için çok güzel bölgeler kestirdim gözüme.Üniversitenin bulunduğu tepede bir sürü köpek var.Hatta bugün marketten gelirken bir sürünün ortasında kaldım.Zararsızlar ama bazen kendi aralarında oynarken korkutucu olabiliyor.Gönüllüler tarafından bakılıyorlar onun dışında birçok öğrenciyi beslerken gördüm.Gayet rahat takılıyorlar yani bu çok hoşuma gitti,iç ısıtıcı.

***

Geçen cumartesi yazıp bırakmıştım yukarıdakileri.

Bu hafta dersler başladı hatta az önce notları temize çektim.Derste bazı şeyleri anlaması zor oluyor.Tekrar edilmeden aşırı unutulabilecek bilgiler var.Her dersin kitaplarını tamamlayınca işim bu anlamda kolaylaşacak.Her bir şey not tutulsa yeni bir kitap oluşur çünkü,bakalım...

Konfor alanımın bir hayli dışında olmak zaman zaman canımı sıkıyor.Yurt da istediğim gibi değil,demiş miydim bunu,tekrar diyeyim.Temizlik kötü,kahvaltısı kötü,ses var...Elim kolum bağlı durmuyorum tabii mesela ses işi için iki kez konuştum direkt ses yapanlarla da ama yalıtım öyle kötü ki biri a dese bize geliyor.Temizlik için yarın demeyi planlıyorum.Eşyaları versinler kendi temizliğimi yapmayı yeğlerim valla.Ah canım miss gibi mum kokan odam :'

Sancılı bir süreçten geçiyorum her anlamda.Hevesli olup pozitif bakmakla her şeyden nefret etme arasında gidip geliyorum.Eskisine göre çook nadir ağlayan biriyim ama gözyaşı olmaksınız biri dokunsa ona kendimi bırakacakmış gibi de hissediyorum.Yeni şeyleri beklerken beraberinde getireceklerine hazırlıksız yakalandım.Olacak tamam,sabrediyorum hatta sabırrr ediyorumm :):):)

Yazdıkça bir şeylerden yakınasım geliyor.Kafa ütülemek en son isteyeceğim şey,kendiminkini yeterince ütüledim.

çav.




 🍂






14 yorum:

  1. Karmaşık hislerle okudum yazını Anıl cım. Hem kendi gençliğime gittim, hem senin heyecanını keyfini paylaştım. Evet heyecan gördüm ben bu yazıda: Medeni Hukuk okuduğun derste heyecanlandım, hocaların hakkındaki olumlu düşüncelerin heyecan verdi. Umarım işler kolaylaşır zamanla. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karamsarlık yaydım diye şüphelenmiştim,bir ucundan heyecanlandırdıysam ne mutlu bana :'D Umarım Joe,bolca sevgi!

      Sil
  2. Selam Anıl yeni yer yeni heyecan. Alışma dönemi sancısı yaşıyorsun. Şimdiden farklı bir kişi oldun. Yeni bir hayat. Önünde güzel günler var. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değişiyorum sanki biraz :') Daha güzel günleriniz olsun,sevgiler!

      Sil
  3. Sakin ol dostum ;))
    Doğum sancısı bunlar. Çok klasik gelecek ama bir gün şu an kötü dediğin şeyleri bile yüzünde bir gülümsemeyle "o bile güzelmiş be" diyerek hatırlayacağından öyle eminim ki. İç ısıtan ve güzel detayları bile yakalamışsın üstelik bu kısa zaman diliminde, bu çok ferahlatıcı. Zamanla gürültüye alışacaksın, alışmalısın çünkü bundan sonra hep böyle her yer, bu seni üzmesin lütfen.
    Çok güzel günlere götürdün beni, heyecanla yazılarını bekliyor olacağım. Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huhh sakinimm :'D Doğum cuk oturdu sanki,adım adım dinecek bir sancı çünkü.Ya maalesef orası öyle,insanlar medeniyetsiz :'Çook teşekkür ederim :) Sevgiler.

      Sil
  4. Şehrini güzel tanımlayan fotoğraflar çekmişsin. Yurtlarda genelde insanlara bakıp kim kimle anlaşır diye bir gruplama yapılıyor sanırım :)) İyi olmuş anlaşmana sevindim. Ufak tefek şeylere takılmazsanız devamlı olur :D Üniversitede ben de apartta yaşamıştım, değişik bir deneyim. Anıların olacak bir sürü. Hadi bakalım üniversitenin tadını çıkar. Sosyallik önemli, hiç geri durmana gerekecek bir durum yok. Herkes senin gibi şehrinden, konfor alanından kopup gelen insanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi sanki benim melankolik ruh halime uygun olmuş editlemem falan :'D Umarım o tat çıkarma kısmı bir an önce gelir çünkü hala boğuşma içindeyim yine de alıştım daha da diyebilirim.Teşekkür ederim desteğin için,sevgileeeer xo

      Sil
  5. Merhaba! Yıllarca blog yazıları okumak istemiştim ancak zevkime göre bulamayıp vazgeçtim hep ilk defa karşıma sıkılmadan ne kadar uzun olsa da okuyacağım bir yazı çıktı ve blogunu baya inceledim. Duygularını her yeni tecrübeni buraya yazman çok hoşuma gitti. Ve hepsini de çok güzel ifade ediyorsun kutlarım :) Yeni sürekli okuyucuna merhaba demelisin bence Leyla ben çok memnun oldum tanıştığımıza :) Üniversite için de tebrik ederim umarım çok güzel anılar biriktirirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa hoş geldinnn! Ya bu yorumun beni gerçekten mutlu etti teşekkür ederim ve ben de çook memnun oldum,yeni yazılarda da bekliyorum o zaman :)) Sevgileer.

      Sil
  6. yeniliklere adapte olmak kolay değil, özellikle ruh klasikçiyse. odan için evinden sana yuvanı anımsatan ve iyi hissettiren ufak tefek detaylar getirebilirsin, belki de getirmişsindir. sana yoldaşlık yapan her şey hüznüne ortak olur, sürelerini kısaltır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tabir bana aşırı uydu: klasikçi ruh,aynen öyle :') Evet odama ait birkaç parça şey getirdim,dahasını isterdim de alan yok :'D Umarım bu süreyi bir an önce kısaltır :)

      Sil
  7. Acı yoksa ilerleme yok Anılcığım. Mutlu, huzurlu, sıcacık bir odada öğreneceğin hiçbir şey yok. Üzgünüm ama hayat böyle. Sen şimdi gerçek hayatla yüzleşmeye başladın. Acı çekiyorsun; bu iyi bir şey. Korkma. Cesur olmayı da böyle böyle öğreniyor insan.

    Çok huzursuzsan hiç çekinme, kalacak yer için başka seçenekler araştır. Kanatların var şu anda, kullanmayı erteleme.

    Çok emir kipyle yazmışım gibi oldu, özür dilerim, o kadar pişmanlığım var ki üniversite ile ilgili aslında hepsini kendi gençliğime söylüyorum :)

    Sarılıyorum sana kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu emir kipi iyi bile geldi.Bazen insan yumuşak dilden anlamıyor,kafaya vura vura anlatmak da lazım :'D Çözüm arıyorum her şey için ve bu da beni daha da cesaretli biri yapıyor,en büyük kazanım da yıllar içinde bu olacak sanırım;haklısın.O zaman öyle gerekmiş öyle gerçekleşmiş de kendine, pişmanlık kelimesini rafa kaldır :)

      Ben de sarıldım,sıkı sıkı ^^

      Sil