Friday, July 22, 2016

Uykuya Dalma Problemi - Yaşadıklarım,Tavsiyeler


Bildiğiniz üzere uzunca bir süredir uykuya dalma problemim vardı.Bunu birazcık da olsa aştığımı düşünüyorum bu yüzden aynı durumdan muzdarip olanlara yardımcı olmak istedim.Basit bir sorun gibi gözükse de ne kadar sinir bozucu ve mutsuz edici olduğunu çok iyi anlıyorum.

Öncelikle benim hislerimden ve nedenlerimden bahsedeyim.Okul zamanı aklım hep dolu olduğu için yatağa girdiğimde bile bir şeyler düşünüyordum.Bu yüzden de gece on ikide yatağa girip sabaha kadar uyumadığım oluyordu.Bir müddet sonra bu durumun varlığına alıştığım için çabalamak,daha mutsuz olmak yerine onunla yaşamaya çalıştım,yatağa gece 1-2 gibi girdim ki o zaman bile uykuya dalmam zor oldu.

Şöyle ki bir sürü öneriler okudum ve hepsi boş geldi.Birinde yazıyordu ki ''Gece yatağa girdiğinizde düşünmeyin!'' HMMM evet ya çok kolay.Ben dursam da beynin sürekli çalışıyor,tam kapattım beynimdeki televizyonu oh diyorum bu sefer de beynimi durduduğumu düşünüyorum.Karışık gelebilir yazdıklarım ama eminim beni anlayanlar olacaktır.Bu sonsuz bir döngü gibi ve ürkütücü.

Şimdi size önerebileceğim ve ''gerçekten'' işe yarayan şeylere geçeyim,hepsini denedim ve güzel sonuçlar aldım.

Uyumadan önce telefonunuzun içini temizleyin.Mesela gereksiz mesajları,fotoğrafları silin.Yeni bir duvar kağıdı yapın,profil fotoğraflarınızdan birini yenileyin.Bu gerçekten rahatlatıyor.Sanki hayatınızda uyumadan önce bir yük varmış da onu yok ediyormuşsunuz gibi garip bir psikoloji içinde rahatlıyorsunuz.Ayrıca uyumadan önce bütün sosyal medya hesaplarınıza son kez göz atın çünkü çoğunlukla düşündüğümüz şeyler o mecralardan oluyor,uyumadan önce aklımızda soru işareti kalmasın ki bunu zaten hepimiz yapıyoruzdur :x

Uyku pozisyonunuzu uyumadan önce ayarlayın.Uyku sırasında düşünen beyin sıkılıp bir şeyler yapmak ister bu yüzden de durmadan sizi ordan buraya çevirir.Bunu engellemek için önceden yatağınızı konforlu hale getirin.En önemlilerinden biri hafif de olsa yastığınızın altına onu yükselteçek bir şey koyun,çarşafınızı pencereden bir iki kez silkin geceleri gelen hafif serin hava gerçekten anında çarşafa işliyor ve çok tatlı bir soğukluk bırakıyor.Eğer üşenmezseniz diğerlerini de bu şekilde havalandırabilirsiniz.

Şarkı dinlemeyin.Evet ben de normalde şarkı dinleyerek daha güzel uyuduğumu düşünürdüm fakat fark ettim ki öyle değilmiş.Şarkı dinlerken gelen uykuyu kulaklığı çıkarmak ve son kez telefona bakmak için bozuyoruz.Bu da uykuya odaklandığımız saatlerin hepsini çöp ediyor.Uyumadan birkaç saat önce bilgisayarda falan takılırken istediğiniz şeyleri dinleyin böylelikle gece aklınıza bir kez bile gelmezler.

Su ve süt için. Uyumadan hemen önce bir bardak süt ve sonrasında su için.Daha sonra da mutlaka ağzınız nefes alabilmesi için dişlerinizi fırçalayın.Gerçekten içiniz ferahlıyor ve bunu uyku için yaptığınızı anlayan beyniniz size uyumanızda yardımcı oluyor.

Gününüzü verimli geçirin ve yorulun.Eğer gün içinde yapacağım dediğiniz her şeyi tamamlarsanız gece düşüneceğiniz,planlayacağınız bir şey kalmaz.Bu sizi tatmin olmuş hissettirir ve uykuya dalmanızı kolaylaştırır.Ayrıca öyle böyle bir şekilde yorulun.Spor yapın.Bütün gününü evde yatarak geçiren bir vücut dinlenmek için bir sebep bulamaz.

Benim yaptığım ve size verebileceğim tavsiyeler bu kadar.Umarım başarılı olursunuz,bir de unutmayın ki bu sorun hayatınızın sonuna kadar devam etmeyecek.Aşabilirsiniz,aşabiliriz.


En sevdiğim quote'lardan biri.







No comments:

Post a Comment