4 Ağustos 2017 Cuma

Boku Dake ga Inai Machi // Steins Gate - Animeler (Zamanda Yolculuk) ⌛


Animelerden bahsetmeyeli epey oldu.Son dönemde 3 tane anime bitirdim.İki tanesini çook beğendim ve ortak konularda olduklarından bir arada sizlerle paylaşmak istedim.

İki animenin de konusu başlıkta belirttiğim gibi zaman.Zaman konulu filmleri,animeleri vs. seviyorum çünkü zamanın varlığı,yolculuk yapılıp yapılamayacağı benim de merak ettiğim konular arasında.Üzerine yazılan teorileri okumak aşırı zevk veriyor,ben de kendi kendime bir şeyler üretiyorum.Mesela bence zaman diye bir şey yok,insanlar onu kontrol etmeye çalışarak aslında hayatımızın ne kadar kısa olduğunu ortaya çıkarıp dünyadaki verimliliği düşürdü.Bunun dışında bana kalırsa parelel evren de gerçek.Bunun benim için en büyük örneği bazen hatırladığımız çocukluk anılarını ailemize vs. anlattığımızda hiç yaşanmamış gibi tepki vermeleri.Oysaki eminim.Yani iki evren bazen çakışıyor ve ikisinin ortak olduğu noktalarda anılar da birbirine geçiyor (ZEKA) Kısacası iki animeyi de bu açıdan çok sevdim.Aynı zamanda ikisi de oldukça popüler seriler,seveni fazla.



Boku Dake Ga Inai Machi

Baş karakterimiz manga yazarı Satoru Fujinuma'nın zamanı geri sarıp kelebek etkilerini değiştirerek ölüm ve faciaları engelleyebilme gibi bir özelliği vardır.Bir gün kendisinin katil olacağı vahim bir olay yaşar.Kendini kurtarmak için zamanı geri sarar fakat çok öncelerine gidip Kayo Hinazuki'nin kaybolmasıyla başlayan çocuk cinayetlerinin yaşandığı ilkokul dönemine dönmüştür.Bunun sonucunda da kelebek etkisini değiştirip kendini gelecekteki katil rolünden kurtarmak için büyük bir işin üstesinden gelmeye çalışır.Gelecek onun ellerindedir.

Anime 12 bölümden oluşuyor ki bunu çok sevdim.İşler sakız gibi uzatılmamış.Her bölüm ayrı bir heyecanlı.Bir günde hiç durmadan bitirebilirsiniz.Bölüm sonu geldiği gibi ''şimdi ne olacak'' diye bir soru beliriyor zihninizde.Hikaye zekice düzenlenmiş ve çizimleri de oldukça tatlı.

Aynı zamanda bu hikayedeki gücün hayalini hepimiz kurmuşuzdur.Hani şimdiki aklımızla geçmişe dönme var ya tam olarak o işlenmiş.Fazla kafa yorduğunu söyleyemem,kolay kolay sıkılmazsınız.

Bu animeden öyle sevdiğim spesifik bir karakter çıkmadı.Genel olarak hepsinden hoşlandım.İlgimi çeken bir rol olmadı.

daha fazla bilgi: tık




Steins Gate

My Anime List'de popülerlikte 7. olan bu anime kesinlikte bir efsane.Konu,işleniş,hikaye ve karakterleri zekice hazırlanmış aynı zamanda oldukça orjinal.

Açıkçası konuyu nasıl anlatsam pek bilemedim.Spoiler verilebilmesi muhtemel.Şöyle ki Rintarou diye çılgın bir bilim adamımız var ve zamanda yolculuk yapılabilecek bir mikrodalga-telefon icat ediyor.Daha sonra SERN onu ve laboratuarındaki elemanlarının peşine düşüyor.Rintarou zamanda defalarca yolculuklar yaparak işleri düzeltmeye çalışmalıdır.Kısaca bu şekilde.

Diğer animeye göre oldukça karışık.Anlaması herkes için kolay olmayacak türde bir anime hele bilim kurgu vs. çok sevmiyorsanız sıkılırsınız.Fakat konu oldukça ilgi çekici.Rahat bir kafayla üst üste bölümler yerine tek tek izleyerek bitirilmeli.İşin eğlenceli kısmı olayları onlarla beraber çözmeye çalışmak.İlk 6-7 bölüm ne yalan söyliyim oldukça sıkıcı.Konuya direkt giriş yapılan,anlatılan bir anime değil.O yüzden tavsiyem sıkılmamak için indirmek yerine Türk Anime gibi sitelerden izleyin.Her bölümden sonra yorumları okumak çok daha anlaşılır ve eğlenceli kılıyor.



En sevdiğim karakter Kurisu Makise oldu.Hem başarılı,hem zeki,hem de çalışkan.Aynı zamanda da sempatik ve dostlarına sadık.Karakterini ve çizimlerini çok sevdim.



Moeka Kiryuu karakterini de çok sevdim.Fakat ondan bahsedersem fena halde spoiler olur :'D


Baş karakterimizin bu kahkahasını da sık sık duyacaksınız :'))



İyi seyirler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder