18 Ağustos 2019 Pazar

*Miskin Yaz Günleri


Yazın son zamanlarını uyuklayarak,oyun oynarak ya da bir şeyler izleyerek geçiriyorum.Alabildiğine tembel şekilde.

Salı günü kalacağım yurtla görüşmek için Kocaeline gittik.Şehre ilk gidişim oldu,daha önce o taraftan yolculukta bile geçmemiştik.İlk fark ettiğim şey şehrin yeşil oluşu oldu.Büyük bir şehir olmasına,onca binaya vs.'ye rağmen sanki yeşilliklere dokunulmamış gibi gözüküyordu.Çok hoşuma gitti bu,beklediğimden daha güzel geldi gözüme.Daha sonra yurdu ayarlayıp birkaç mağaza gezdikten sonra ayrıldık.Yolculuk fena yorucuydu merkeze gitmeye halimiz kalmadı.

Şehirdeyken biraz kötü hissettim.Edişelendim daha doğrusu,ne zamandır anksiyete yaşamıyordum.Ha bu gereksiz bir endişe mi? Hayır.Korkmamın ve endişeli olmamın normal olduğunu kendime yineledim.Şunu da ekledim,büyük olaylar işin içine girdikçe küçülür.Birçok şey için böyle.Adım adım olacak şeyleri hurra yapmaya ya da hissetmeye gerek yok.Kendime her şey için zaman tanımak istiyorum artık.Zamanında öyle yüklenmiş öyle kasmışım ki ruhum şu an genişlediğini hissedince nefes aldı sanki,e biraz da boşluğa düştü.

Geçmişe bakışımızın bizimle birlikte evrildiğinin aydınlanmasını yaşadım.Büyük bir olay olmayabilir ama bunu apaçık bir şekilde gözlemlemek kendimi daha güçlü hissettirdi.Beni kıran insanların yaptıklarını pek de yumuşatarak görmüyorum artık.Yok güvendiğim için hata bendeymiş yok efendim bir olayda iki tarafın da suçu olurmuş...öyle bir dünya yokmuş.Herkes bir şekilde yaptıklarını ödesin kafasındayım,elimde olsa bunu ben yaparım ama inanın bunun için fazla vicdanlıyım.Bu vicdan kimseyi daha iyi bir insan yapmaz o triplerim de yok,hatta daha salak bile yaptığını söyleyebilirim.Huy işte kurumuyor.

Özlediğimiz şeyleri istediğimiz anlamına gelmediğine dair güzel bir söz okumuştum,tam nasıldı hatırlamasam da o zamandan beri aklımdan çıkmadı.Aşırı doğru değil mi? Özlediğimiz şeyleri o zamanın içinde özlüyoruz çünkü,ama bu zamanda onu istemeyebiliriz.Orada kalsın,o şekilde daha güzel ve anlamlı.Her şey bir devinim içinde,tekerrüre gerek yok.Bu sözün bende uyandırdığı şeyleri daha güzel ifade edebilirdim,dilim bu kadar döndü şu an;oysa daha anlamlı bir açıklamayı hak ediyordu.Affedin.

Dört gün kadar sonra tatile çıkacağız.Yüzmeye ve havuz kenarında kitap okumaya uzun zamandır ihtiyacım vardı,gün sayıyorum.Tatiller endişeli düşüncelere ara vermek için de kıymetli bir fırsat oluyor.Bütün Akdenizliliğimle bunun için çabalayacağım.Tatilden sonra yeni bir hengameye hazır olmalıyım.Yurda Eylül ortalarına doğru yerleşmiş olacağım.Şanslıyım ki bu yollardan geçen bir abim var,ailecek uzmanlaştık;ne lazım ne önemli biliyoruz.Sürecin tık tık işleyip vedanın da en az üzücü şekilde geçmesini istiyorum.Her ''istiyorum'' lafından sonra aklıma hem istek yasası hem de istediğim halde olmayan onca şey geliyor,trajikomik.

Can sıkıntısından karalanan bir yazı oldu,kısa tutayım;sizi baymak istemem.


çav.


Conte d'Ete
















10 yorum:

  1. Bekliyordum bu postu. Senden bir yazı okumak istiyordum. Geldi. Yaşayacağın yere güzel bir giriş yapmana sevindim.
    Özlemek konusuna katılıyorum. O geçmişteki haliyle güzel, şimdiye taşısan da aynısı olmuyor..

    YanıtlaSil
  2. 'Büyük olaylar işin içine girdikçe küçülür.' Hayatımdaki tüm gelecek streslerini özetleyen cümle bu gerçekten. Hiç böyle söze dökememiştim daha önce. En baştan asla yapamayacağım dediğimiz işleri gerimizde bırakıp arkamıza baktığımızda 'aslında çok da zor değildi' diyoruz ama farkında bile olmuyoruz. Üniversitene alıştıktan sonra da 'Kocaeli aslında çok güzelmiş' diyeceğine eminiiim. İyi şanslar Anılcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet üniversiteye hazırlanma yılı bile buna net bir örnek.O yükü nasıl kaldırıp o tempoda sağlıklı düşünebilmişim şaşırıyorum cidden.Bir daha yapamazdım.İnşallah böyle olur!! :) Teşekkür ederim <3

      Sil
  3. Merhabalar bir mim yazdımda blog dünyasında yeni olduğum için şuan arkadaşım pek yok eğer bakmak isterseniz çok sevinirim. Eğer cevap verirseniz ise sevinçten havalara uçarım :) https://canuzunyol.blogspot.com/2019/08/bir-mim-gelir-bir-mim-gider27.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakacağım rica ederim :) Sen de buraya hoşgeldin.

      Sil
  4. Burada olmadığın sürece çok mu şey kaçırıyorsun acaba? Etkinlikler, mimler yapıyoruz canlanıyor buralar. Hadi daha sık uğra sen de :) ve gelir gelmez keşf-i blogger etkinligimize katıl :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok haklısın :'D Tatilden bugün döndüm hepsine bakıyorum ama internet bulunduğum yerde iyi olmadığından bir şeyler yazmaya cesaret edemedim kalır öyle diye,teşekkür ederim :)!!

      Sil