16 Mart 2020 Pazartesi

Planlar Yaparken Yaşadıklarımız,Evde Günler ve Birtakım Hisler


Yazmayalı neredeyse bir ay oldu ve dünyanın şu bir ayda başına gelenlere bakın.Nasıl bir dönemden geçiyoruz böyle? Tüm insanlık olarak ektiğimizi biçme vakti mi geldi? Ürkütücü.

Tatil haberini alır almaz efe turun bayiisine koştum.Ertesi gün direkt gidecek kadar hazır olmadığımdan Cumartesiye bilet buldum.Bu noktada üniversite öğrencilerini eleştirenler görünce sinirim tepeme çıktı.Öğrencilerin bir çoğunun ne şartlarda okuduğunu biliyor musunuz? O bet yurt ve okul yemeklerinden haberiniz var mı? Sanki Türkiye'de yaşamıyormuş gibi sıcacık evlerinden bizlere ahkam kesmeleri öyle sinirlerimi bozdu ki anlatamam.Bu zorunlu tatilden hiçbir öğrenci mutlu değil.Herkes o bilet kuyruğunda çok gergindi.Birilerini arayıp duruyordu.Herkesin eli yüzü kapalıydı.Ben de yol boyunca annemin daha önce vermiş olduğu büyük maskemi taktım.Benimle birlikte maske takan bir genç dışında kimse maske takmıyordu.Evet maske hasta olanlar için gerekli ama herkes kendinden nasıl bu kadar emin? Belki taşıyıcısın? Tek tek evleri geçip test yapamayacaklarına göre herkes ama herkes kendini bir taşıyıcı olarak kabul etmeli.Temastan kaçınmalı,maskesiz toplu alanlarda bulunmamalı ve en önemlisi sağlığına dikkat etmeli.Bahar alerjimizin denk gelmesi de hiç hoş olmadı.Şimdi grip,bahar alerjisi olduğumuz an içimizi bir korku kaplıyor;anlık öyleyim.

Üniversitede iki hafta kalabildim.İlk hafta yine çok depresifti ama şu son hafta tam her şeyi rayına oturtmuştum,çok keyifli geçiyordu ki laps tatil geldi.Tabii bunu da kendi şansıma bağlayıp saçmalamayacağım :'D Ama tatil olsun istemezdim herkes gibi.Hem işleri tam rayına oturmuştum hem de yolculuk gerçekten yorucu bir olay.Otobüs yolculuklarından nefret ediyorum artık.Aşırı primitiv değil mi ya? Her yere tren falan yapılmalı bir şekilde.Yüz insan aynı ortamda belimiz kıçımız ağrıyarak 7.5 saat geçirdik.Ağh.

Kızlarla buluşucaktık bugün ama vazgeçtik.Dışarı çıkma zamanı değil.Lütfen siz de evinizde kalın.İtalya gibi korkunç örnekler var elimizde.Gördüğüm bir videoda turist akışını kesmemek için her şey normal diye video paylaşmış bir İtalyan devlet görevlisi.Ne oldu peki o iki haftada? Bizdeki yapılan önlemlerin erken ve güçlü olduğunu düşünüyorum.Aşırı güvenmek de saçma aşırı güvensizlik de.Twitter'ın gücü sağ olsun herkes kendini bilir kişi sanıyor.Bir kısım kendine aşırı güveniyor virüsü salladığı yok birileri de herkesin her yaptığını eleştirmek gayesinde.Hep beraber yaşayamıyoruz bari ölmeyelim,lütfen!

Bu üç haftada bol bol Almanca çalışıp ders çalışmayı düşünüyorum.Film-dizi falan zaten mutlaka izlerim.Kitap da okunur...Bu süreçte evde neler yapabileceğimiz hakkında bir yazı yazabilirim.Aslında fikri çok saçma gelmişti.Bir şey yapmana gerek yok otur ve ölme işte kafasındaydım ama evde kalmak çok bunaltıcı valla.Film önerileri yapabilirim bu başlıkta bonus olarak dizi-kitap da eklerim.

Gündemde başka ne konuşuyorduk virüsten önce unuttum resmen.Şimdilik bu yazıyı bırakayım buraya.Şu günleri de yazma açısından değerlendirmek istiyorum,yeni yazılarla kısa zamanda dönerim inşallah!

Kendinize lütfen dikkat edin.Acil durumlar dışında evinizde kalın.Virüsün hangi şehirlerde olduğunu bilemiyorsak kendi şehrimizdeymiş gibi davransak hiçbir şey kaybetmeyiz değil mi?

Güvende ve sağlıcakla kalın,

çav.



 🙏




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder