11 Kasım 2015 Çarşamba

Eğitim-Yazılılar İçin Motivasyon


  Yeni şeyler keşfetmek,öğrenmek,araştırmak bana her zaman eğlenceli ve mutlu edici gelmiştir.Her ne kadar zaman zaman bıksam da ne kadar şanslı ve kıymetli bir şeyi elde ettiğimi biliyorum.Hepimiz için de bu böyle.Dünyada milyonlarca çocuk yazı bile yazamazken bizler her gün yeni şeyler öğreniyor,çalışıyor yaşadığımızı hissediyoruz.

    Okulları vs. sevin demiyorum.Çünkü ben de okulları seven biri değilim.Yani illa bilgileri öğrenmem için bir binanın içinde 200 kişiyle aynı anda bulunmak mı zorundayım?...galiba öyle.Fakat bu öğrenmeye engel bir şey değil.İsterseniz çok zeki isterseniz çok aptal görün kendinizi ama ne olursa olsun öğrenmenin kıymetini bilin zevk almaya bakın.En basitinden her gün bu ne işime yaracak dediğiniz matematik formüllerini sizi daha da güçlendiren bir dobing gibi görün.Onu tam olarak anladığınız zaman bilin ki bir şeylerin üstesinden gelmiş oluyorsunuz.

    Malala'nın hikayesini okudukça bir şeyleri değiştirebileceğimi hissediyorum.Söylenmek yerine çalışmak ve adımı bir yerlere duyurmak istiyorum.Dünyadaki adaletsizliklerden her geçen gün nefret ediyorum.O yaptıysa ben neden yapamayayım?diyorum kendi kendime.O Talibanın korkusu altında okula her gün gidip ders çalıştıysa ben neden sabahları üşenerek,nefret ederek uyanıyorum?

    Bu aralar cidden okula tahammülüm yok ve kendimi rahatlatmaya çalışıyorum.Bunun da benim için en iyi yolu yazmak,okumak.Okuduğum her başarı hikayesinde kendimi görüyorum,yanlış anlamayın bu ego değil sadece ''Neden ben yapamayayım?'' sorusunun cevabı.Aslında bu başarılara imza atmış kişilerin de yapmak istediği tam olarak bu.Okuduğumuz zaman bizi düşündürmek,harekete geçirmek,yüreklendirmek.Galiba ben de hemen ele geçirilebilen bir okuyucuyum :)

      Her neyse yazılılar yaklaşırken elinizdekilerin kıymetini bilin,eğitimden kopmayın demek istedim.En iyi motivasyon öncelikle okul binasında bulunma sebebinizdir.Her yorulduğunuzu hissettiğinizde kendinize bunu sorun ''Ben neden buradayım?'' dürüst olduğunuz sürece cevabı bulacaksınız.


''Eğitim dünyayı değiştirebilmek için kullanabileceğiniz en güçlü silahtır.''


   

2 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsın. Ellerine sağlık,daha iyi anlatılamazdı 👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,anlatabildiysem ne mutlu bana^^

      Sil