Tuesday, June 21, 2016

Yazı Verimli Geçirmek İçin Yapılabilecekler Listesi-Yazın İlk Günü!



  Coğrafi olarak Yaz biz Kuzey Yarım Küredeki canlılar için resmen başlamış durumda! HÜLOO

Yaz planlarını vs. önceki yazıda yapmıştık yani en azından ben yaptım: tık

Şimdi 2. adım uygulama ve planları daha verimli hale getirme.Bu yazı fikrini sağolsun bana Dukuju verdi.Aslında yaz hakkında sevdiğin şeyleri yaz demişti ama ben biracık değiştirdim.Fakat ondan da bahsedeyim.Ben normalde yaz aşığı yaz gelsin diye ölüp biten biri değilim.Benim mevsimim sonbahar ya da ilkbahar her şeyde ortaları seviyorum uç noktalar ters bana :x

Yazın sevdiğim yönleri yok değil.Mesela yazın özgür olmayı seviyorum.Bu 3 ay boyunca istediğimiz şekilde plan yapabiliriz istersek bomboş otururuz istersek deli gibi çalışırız falan.Bunun dışında da ailenin genel olarak bir araya gelmesini seviyorum.Gerçi annem hala nöbet vs. tutuyo ama babam,abim,kız kardeşim evde oluyor.Kışın aynı evin içinde bile denk gelemezken yazın ister istemez bile dip dibe 5 kişi oluyoruz.

Hmm galiba sevdiğim şeyler bu kadardı bunun dışında gezmeler,dondurmak yemek vs. de var klasik,herkes gibi yazı bu sebeplerden seviyorum ^ ^

Şimdi gelelim verimli geçirmeye,hatta öyle bir verimli olsun ki koca yaz bitince NE KADAR HIZLI GEÇTİ YA demeyelim.İmkansız yine de deriz ama olsun :x




1.Uyku Düzeninizi Belirleyin:

Bence bu en zoru ama en gereklisi.Genelde yaz gelince ben resmen uyumuyorum.Sabah 6'da vs. uyuyorum ki ona da uyku denirse.Bence en güzeli en geç gece 3-4'de yatıp öğlen 1 gibi kalkmak.Ya da benim uykusuzluk problemim yok diyorsanız kafanıza göre takılıp öğlen gibi kalkın.Açıkçası yazın erken yatıp erken kalmayı pek bir manasız buluyorum gecenin tadını çıkarmak için var Yaz mevsimi :*

2. Hobi Edinin:

En doğru zaman bence yeni bir hobi edinmek istiyorsanız.Sonuçta neye başlarsanız başlayın 3 ay içinde belli bir seviyeye gelirsiniz ve kışın da devam ettirmeniz rahat olur.Aklınıza hobi tarzında bir şey gelmiyorsa bir dil öğrenmeye başlayın.Ben evde hallederim demeyin yanlız.Amaç yazın hava almak,insanlarla kaynaşmak,o dili daha iyi kavramak.Bu yüzden herhangi bir dilin kursuna yazılın.Hem faydalı hem de eğlenceli olacaktır.

Şehrinizdeki belediyenin,gençlik merkezlerinin düzenlediği kurslara geç olmadan bakın.

3. Sudan Yararlanın!:

Bol bol ılık su için,yüzün.Yaz deyince benim ilk aklıma gelen şeylerden biri su.Yüzmeye yazılın ya da kendiniz denize gidin.Yüzme bilmiyorsanız öğrenin.Yüzde 70'i sudan oluşan dünyamızı daha iyi kavrayın hem içinizde hem dışınızda ^-*

4. Yeteneklerinizi Geliştirin:

Kışın en büyük yakınmalardan biri KENDİME ZAMAN AYIRAMIYORUM dur.Şimdi zamanınız var.Elinizde olan yeteneklerinizi parlatın,ışıldasın.Zaten bir altın bileziğiniz varsa ekstra ekstra kurslara başlamak anlamsız.Elinizde olan şeyleri en iyiye taşımayı da deneyebilirizsiniz.

5. Spor Yapın!:

Kışın hamlaşan yağlanan vücutların erime zamanı.Herhangi bir spor salonuna ya da bir spor branşına yazılın.Bana göre en güzeli yine dediğim gibi yüzme havuzları.Hem serinliyorsunuz hem de nerdeyse bütün kaslarınızı aynı anda çalıştırarak spor yapıyorsunuz.Ben de devam edeceğim bu yaz.Bunun dışında da yogaya ciddi bir şekilde devam edeceğim.Belki sizin de yogaya,yüzmeye başlama zamanınız gelmiştir? Düşünün :)

6. İzleyin,Okuyun!:

Dersler bir adım geriye çekilmişken sıra da derslerden çok daha tatlı olan kitap ve filmlerde.Kışın beklettiğiniz ne kadar film kitap varsa çıkarın kapalı kutulardan.Zamanınız varken değerlendirin.Eğer benden öneri istiyorsanız blogdaki sağ sütunda okuduklarım ve izlediklerim var.Hepsine yüzde yüz güveniyorum pişman olmazsınız.

7. Odanızı Dekore Edin:

En eğlenceli olanlardan biri bu.Kışın ders odaklı bulunduğumuz odalarımıza farklılıklar katabiliriz.Mesela fotoğraflarınızı çıktı alıp mandallarla bir ipe asın onu da duvara çift taraflı bantla tutturun.Kokulu mumlar alın.Dekoratif askılıklar alın.Boyanmış taşları pencere önlerine koyun.Yeni bir canlı çiçek edinin,sevin büyütün size güzelliğini göstersin.Hepsi klasik ama mükemmel şeyler bence.

8. Dışarı Çıkın!:

Arkadaşlarınızla zaman geçirmeye bakın.Arkadaşınız yoksa da kendiniz geçirin.Bir şekilde çıkın dışarı yürüyüş yapın küçük alışverişler yapın bir şeyler seyredin,için,yiyin.Evde uzun süre kaldıkça bence insan ruhu o kadar daralıyor.Fark edemesek de temiz havada yapacağımız on on beş dakika bir yürüyüş bile yenilenmemizi sağlıyor.

9. Seyehat Edin:

Tatile çıkmak zorunda değilsiniz ama bir akrabanıza gidip farklı bir şehirde bulunmanız havanızı değiştirir.Belki yeni şeylerle,insanlarla tanışırsınız.Görülecek çok yer var dünyada en yakınlarınızdan başlayın derim :y

10. Ders Tekrarları+Pratikleri Yapın :

En sıkıcısı ama en gereklisi.Bu kadar güzel şeyi sayıp sayıp bunu demem hoş olmadı ama el mecbur.Önceki dönemde anlamadığınız konuların yazın üstüne gidin yaprak test alıp pekiştirin.Eğer yok ya ben tamamım diyorsanız da gelecek senenin ilk konularına bakın,not çıkarın.Öyle böyle işinize yaracaktır yazın yaptığınız çalışmalar.

Benim aklıma gelen fikirler böyle.En azından ben  Yazımı bu şekilde verimi hale getirmeye çalışıyorum.

Sevgiler






4 comments:

  1. Ne güzel yazı olmuş bu öyle ^^
    Umarım yapabilirsin hepsini.
    Umarım ben de senin listenden bir kaçını kendime uyarlayabilir ve en azından bu yaz uygulayabilirim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim xoxoxox
      Umarım yaparız,ha gayret!^^

      Delete
  2. ANıl, seni okurken canım ders çalışmak istiyoooor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha belki de yeni bir üniversitenin daha zamanı gelmiştir!!!

      Delete