21 Nisan 2017 Cuma

Divines-Submarine-10Things I Hate About You-The Edge Of 17/Gençlik Filmleri🍩


Yey! Bu yıl da ağıma güzel mi güzel gençlik-ergenus filmleri takıldı,hafta sonu da gelmişken paylaşmanın tam sırası diye düşündüm,buyursunlar 🍨




1.Divines


Gördüğünüz 4 film arasından benim için en en en iyisi.Fransız yapımı bir film olması öncelikle ilgilimi çekti.Fransız filmlerinin o sanatsal havası,dilin kulağa hoş gelişi ve genellikle yönetmenlerin kalıplara bağlı kalmadan cesur oluşu hoşuma gidiyor.

Film Fransanın varoş mahallelerinde yaşayan fotoğraftaki iki genç kız Douina ve Maimouna'nın hayatını konu alıyor.Douina baş karakterimiz.Yaşantısı yoksulluk içinde ve üstüne üstelik alkolik annesine annelik yapmakla meşgul.Mai de müslüman bir genç kız.Bu yönüyle Fransa'da yaşayan azınlıklıkların ve farklı dinlerin de yaşantılarını konu almış.İki genç kız para kazanmak uğruna esrar kuryesi olma işine başlarlar.Bu işe karıştıktan sonra da başlarına gelmeyen kalmaz.

Filmin başını sıkıcı bulsanız bile MUTLAKA MUTLAKA MUTLAKA sonuna kadar izleyin.Sonunda şoka uğrayacaksınız ve sinirleriniz yerinden hoplayacak.Eminim! Yaşadım :/


2.Submarine


Bir tavsiye üzerine izlediğim ve izlediğime pişman olmadığım tatlı mı tatlı bir ergenlik filmi.

Konu 15 yaşındaki Oliver Tate'in sahil kasabasında geçen yaşamını konu alıyor.Anne ve babasının yaşadığı sorunlar,cinsel hayatla ilgili yaşadığı karmaşalar,sevgili Jordana ile yaşadığı ilişki.Tam olarak bir ergenin sahip olduğu mücadeleler anlatılmış.Bu açıdan doğru ve anlamlı buldum.Ayrıca birçok yer Oliver'ın yaptığı konuşmalarla desteklenmiş.Bu tarz filmleri de ayrıca seviyorum.Karakterle birebir konuşuyormuş gibi hissettiriyor.Oliver felsefesi denen bir şeyi de filmden çıkarabiliriz.Bkz:

üşenmeyip direkt filmden sonra düzenlediğim fotoğraf


3.10 Things I Hate About You


Popüler bir 90'lar gençlik filmi.

Canımın fazlasıyla sıkıldığı zamanlarda artık ''vintage'' olmuş filmleri izlemeye bayılıyorum.Bana tam olarak öyle anlarda ilham veriyor ve biraz da motive ediyor.Bu film de o kıvamdaydı.

Konu basit mi basit,işleyiş,müzikler,oyunculuklar MÜKEMMEL.Bianca ve Kat iki kız kardeştir.Bianca okulunun en güzel ve popüler olan klasik kızlarından biridir.Kat ise onun tam tersine erkeklerle ilgilenmeyen ve feminist takılan okulun asi kızıdır.Ailelerinde şöyle bir kural vardır ''ya ikisinin de aynı anda sevgilisi olacak ya da ikisinin de sevgilisi olamaz'' Bianca biriyle sevgili olmaya başlarken kardeşine de birilerini aramaya başlar.Daha doğrusu Bianca'nın sevgilisi bir oyun yaparak Kat'e okulun en deli dolu çocuğunu para vererek ayarlamaya çalışırlar.Fakat iş gittikçe gerçek sevgiye dönüşmeye başlar.

Zaman öldürmek ve Kat tiplemesiyle tanışmak için izlemeye değer bir film!

4.The Edge Of Seventeen


Liseli bir genç kızın ve beraberinde bütün ergenlerin dertlerini anlatan kaliteli bir film.2016 yapımı bu kadar güzel bir ergenlik filminin oluşu beni şaşırttı ve mutlu etti.

Nadine klasik büyüme çağı dertlerine sahip olan bir lise öğrencisidir.En yakın arkadaşı Krista ve abisini bir gün beraberken görür,deliye döner.Hayat onun için çok daha büyük bir mücadeleye dönüşür.İkisine de tavır koyar ve o da bir nevi sevdiği çocuğa açılmak için büyük bir cesaret almıştır.Fakat işler pek de beklediği gibi gitmeyecektir.

Son olarak şunu söylemeliyim ki oyunculuklar muazzam.Özellikle başrol bu tarz bir film için cuk oturmuş.Lise çağlarındaysanız ya da ergenleri biraz daha anlamak istiyorsanız izleyebileceğiniz top üç filmden biri olabilir.


bu ben!!!!


***

Bu dört filmi de pişman olmayarak izleyebilirsiniz.Hafta sonunuzun eğlenceli ve huzurlu geçmesi dileğiyle.Sevgiler!



2 yorum:

  1. İlk film hariç hepsini izledim hatta ikisini ben de aynı film listeme koymuştum :). Aralarında en sevdiğim benim için en önemli olanı Submarine'dir. Aç aç izle. Renkleri, diyalogları, betimlemeleri, görselliğiyle muazzam bir film. 10TIHAY'da güzeldir, The Edge of Seventeen'i de yakın zamanda izleyip yazmıştım, kesinlikle daha iyi bir film olabilirdi. Başrol de gerçekten başarılıydı. Madem bu tarz filmler seviyorsun sana şu listemi öneriyorum :).

    http://onerimakinesi.blogspot.com/2016/02/ilk-askergen-asklar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Divines'ı da kesinlikle izlemelisin.Diğerlerine göre daha vurdulu kırdılı ama eminim beğeneceksin :) Film zevklerimizin benzemesine sevindim,film konulu yazılarına göz atacağım; hem ben de bu hafta sonu için film arayışındaydım zaten ^^

      Sil