6 Mart 2016 Pazar

Billy Elliot-Film


 2016 benim için efsane filmlerin yılı olacak gibi.Her izlediğim filme ''BUNU NASIL DAHA ÖNCE İZLEMEDİM!'' diyorum.Bu listeye Billy'nin hikayesi de eklendi.

Boks yapmak yerine baleyi tercih eden toplumunun ''erkek'' anlayışına tepki olarak doğan çocuk.1984 İngilteresi grev yapan madenci abisi ve babası,hasta büyük anne ve o çok küçükken hayata gözlerini yummuş,ruhu evde hala hissedilen bir anne.

Billy'nin başarı öyküsü,yaşamı beni çok etkiledi.Toplumun kurallarını yıkarak başarılı olan insanlara hayran oldum her zaman.1980'lerde o kadar yobazın içinde bale yaparak başarılı olan sadece 11 yaşında bir çocuk ne zengin ne mutlu ne de başka bir şey sadece yeterince cesareti&isteği var.

Fakat o zamanlarla şu anı kıyaslayınca hiçbir fark göremedim.İnsanlar bugün de hissettiklerini söylemekten çekiniyor.Maalesef ki suçlu yine içinde bulunduğumuz şey TOPLUM.

Bırakın insanlar nasıl hissediyorsa öyle yaşasın bırakın kızınız boks yapmak istiyorsa yapsın bırakın oğlunun bale yapmak istiyorsa yapsın.Konumuz çocuk sevgisiyse eğer isteyebileceğimiz tek şey onların ''mutluluğu'' olmalı toplumun ''kuralları'' değil.


Toplum korkusuyla olmak istediği kişiden kaçan herkes izlemeli

Yani HEPİMİZ.

2 yorum:

  1. keşke sadece bale ve boks olsa toplumumuzda cinsel kimlik vurgusu en baştaki sorun ilerde çocuğum olursa şayet onu toplum gelenek görenekleri içine hapsetmek istemiyorum aynen yazdığın gibi ister boks yapsın ister bale ister gey olsun ister lezbiyen benim için bi önemi yok güzel ahlaklı vicdanlı temiz yürekli bir çocuk olduktan sonra hiç bir önemi yok !!! (yazın çok güzel bir konuya değinmiş anılcım )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğun çok şanslı o zaman ceren abla :) Teşekkür ederim ^^

      Sil