11 Nisan 2016 Pazartesi

Hiroşima'nın Çiçekleri-Kitap

Bugün kitapları tuttuğum deftere bakarken bunun hakkında bir şeyler yazmadığımı fark ettim ki çok sevdiğim birinden hediye geldi.Okumayı,araştırmayı seven kendine has tatlı bir konuşması olan 2 kedi annesi Ceren ablamdan.En farklı şekilde arkadaş olduğum insan,iyi ki tanımışım ^^


Ceren abla bu kitabı İstanbul'da bir eskiciden almış.O kadar güzel kokuyor ki sayfaları anlatamam.Resmen okumak fiili bir kokuya dönüşse bu olurdu.

Kitabın konusunu başlığından çok rahat anlayabiliyorsunuz fakat içeriği bambaşka.Ben daha çok savaşa ve çekilen acılara odaklı bekliyordum fakat aşk konusu çok daha ağır basmış.

Ana karakter Yuka adlı bir genç bir anne.İki çocuğu ve kocasıyla beraber derme çatma bir Japon evinde yaşıyor.Hayatları evlerine gelen Amerikalı kiracılarıyla değişmeye başlıyor.Yuka o Amerikalı misafere,kardeşinin değimiyle Haro-san'a (Hello dedikleri için bir lakap uydurmuş.) aşık olmaya başlıyor.

Yuka Amerikalıya ülkesinde neler yaşandığını,atom bombasının etkilerini göstermek onun buraları sevmemesini engellemek için bahsetmiyor,saklamaya çalışıyor.Açıkçası Yuka'nın bu hareketini tam olarak anlayamadım,anlam veremedim.Asıl ülkesinin bu insancıklara neler yaptığını görmesi gereken Haro-san.Fakat kiracıyı kaybetme korkusuyla yaptığını düşündüm.Ne de olsa o bir anne.

Kitap çok monoton ilerliyor.Kesit kesit geriye dönüşler ve anılar var.Fakat sonu çok çarpıcı,evet bunu diyebilirim.Her şey yavaş yavaş giderken sonunda şaşırıp kalıyorsunuz.Ben çok etkilendim açıkçası.

Kitabın içi de dış kapağı kadar güzel resimlerle dolu.


Favorim sağ alttaki 

Eğer okumak istiyorsanız bu kitabı ön yargılarınızı bir kenara çekerek okuyun.Yuka-san'ın çoğu davranışını saçma ve yersiz bulsam da adımın Yuka olmadığını unutmayarak okudum.

Tam anlamıyla bu ısınan havalarda elinize Frappe'nizi alıp yatağınıza serilip okuyabileceğiniz bir kitap.

Frappe kitapla ısınan içinizi soğutmak için :)

***

Ceren ablaya çoook teşekkür ederim.





6 yorum:

  1. Mimleme sırası bende! Son post'uma bak Anıl, sana pas verdim :D

    YanıtlaSil
  2. Ben de sana kahramanları senin yaşlarında olan; sevdiğim 3 kitap önereyim:

    1-"çavdar tarlasında çocuklar- j.d. Salinger" (orj. Adı "catcher in the rye" okuyabilirsen orijinal dilinde okumanı tavsiye ederim. Mina urgan çevirisiyle ve "gönülçelen" adıyla eski bir basımı daha varmış ancak ben onu bulamadım)

    2-"imkansızın şarkısı- haruki murakami" Japon edebiyatından devam;)

    3-"sineklerin Tanrı'sı- William golding" buradaki çocukların bazıları senden küçük tabii ama harika bir distopya romanıdır. Distopyaya giriş diyelim :)

    Bonus: Emrah serbes- erken kaybedenler

    Iyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çavdar Tarlası Çocuklar için hayatımda okuduğum en iyi kitap diyebilirim çok etkilenmiştim :') Sineklerin Tanrısını da annemden almıştım ama yarısına kadar falan öylesine okumuştum belki tekrar okurum sayenizde.İmkansızın Şarkısı kitabına bakacağım,teşekkür ederim ^^

      Sil
  3. benim güzel kardeş-arkadaşım :) hihi ^^ bizi özetleyen kısa bir birleşim oldu bence :)))) kitap tutkun hiiiiiç solmasın. bu kitabı sadece koklamak için elime almıştım sararmış sayfaları yıllanmış anılarla dolu olmalı diye düşündüm koklarken, sonra baktım kapağına ve adına anında bu kitap anılın kitaplığında olmalı dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duyguları yaşamamız ne güzel ^^ Tekrar teşekkür ederim :')

      Sil