18 Ekim 2015 Pazar

School Survivor/1. HAFTA!


 Evet ilk önce ben başlıyorum anlatmaya ondan sonra konuk yazar arkadaşım :)

Bu haftam çok yoğun geçti,Blog yazamamamdan fark etmiş olabilirsiniz.Daha çok sayısal,fen ağırlıklı çalıştım çünkü kimya ve matematik bu sene birazcık zorlayıcı diyebilirim.

  • Telefon,sosyal medya kuralına tam anlamıyla uyamadım.Fakat derslerimi de aksatmadım.
  • Günlük tekrar yapmadım çünkü zaten art arda matematik gördüğümüz günler oluyordu.
  • Erken uyuyamadım,bu benim genel bir problemim,asla erken yatamam y_y
Bunlar uymadığım kurallar diyebilirim.Eğer aklıma gelirse eklerim.
  • Günü gününe çalıştım sadece cuma günü anime izledim.
  • Test kaynakları edinip tam gaz soru çözmeye 2 yıl sonra başladım.
  • Konuları anlayana kadar okuyuo tekrar ettim öğretmenlere sorular sordum.
Bunlar da uyduğum kurallar.Ayrıca hiç aksatmadan planner'ımı doldurmayı ihmal etmedim.

Şimdi fotoğraflarıma gelelim:


Okul sıram,yanımdan eksik etmediğim beslenmem ve matematik test kitabım.Tenefüsteydik.


Evet haftanın en dolu geçirdiğim günüydü galiba.Çarşamba olması gerek.Kimya matematik ve fizik çalışmıştım.Hem de aynı gün x.x


Edebiyat notlarını yeşil çayım eşliğinde çıkarıyorum.


Bu haftanın notları :8

Bu dönem kendimi üniversite öğrencisi gibi hissediyorum çünkü öğretmenlerim not tutturma konusunda çok rahat yani nereye yazarsanız yazın diyorlar.Sınıfın çoğunluğu ve ben de ilk önce küçük not kağıtlarına not alıp evde tekrar ederek geçiriyoruz.Cidden bu hafta önermem gereken bir şey varsa o da bu olur.Okulda hem daha az yoruluyor hem de konuları 2 kere yazarak daha iyi pekiştiriyorsunuz.

4 Fotoğraf yeter diye düşündüm zaten tumblr hesabımı takip ediyorsanız orada sürekli paylaşmaktayım ayrıca birkaç tane çektiğim fotoğrafın bulanık olduğunu fark ettim :)

Bu hafta ben böyleydim,sizin de yorumlarda neler yaptığınızı duymak istiyorum ve sahneyi konuk yazara bırakıyorum ^_^

*********************************************

Selamlaaaar! 

Anılın bir iki haftadır bahsettiği School Survivor serisinin konuk yazarı benim. Kısaca kendimden bahsetmek istersem; Adım Haktan, İstanbulda Fen Lisesinde 10. sınıf öğrencisiyim. Anılla bundan iki sene önce Twitter aracılığıyla tanıştık. Onun tweeti anasayfama düşmüştü ve fikirleri hoşuma gitmişti ve takip etmeye başlamıştım. Aynı burçtan olduğumuzu öğrenmemden tutun düşüncelerinin hepsine ama hepsine katılıyordum. Profiline girince garip bir şekilde huzur buluyordum.(Merhaba Anıl)

<3 (Ben Anıl)

**

Şimdi asıl konumuza dönelim.
Aslında ders çalışmak fiili herkesin kafasında aynı şeyleri çağrıştırmaz çünkü herkesin çalışma ve anlama stili farklıdır. Bizim yazdıklarımız sadece kafanızda oluşabilecek ana fikir taslakları, yani kendinize göre uyarlayabilirsiniz..

Ben okul başladığından beri anıla hazırladığımız ortak plana tamamen sadık kaldığımı söyleyemem malesef. Çünkü zaten hazırladığımız program zorunlu bir programdan ziyade *Challenge* tarzı bir uygulamaydı.

Eğer benim gibi Fen Lisesinde okuyorsanız (Buna Sosyal Bilimlerde dahil) okulunuzun eğitim tarzı ve derslerin yoğunluğunu az çok biliyorsunuzdur. Az çok diyorum çünkü hiç zorluk çekmeyenler de vardır elbet.

Çalışma masam şu şekilde oluyor genelde.
Bazen dağınık bazen toplu bir şekilde çalışıyorum.
Bu tamamen çalıştığım konunun yoğunluğuna ve ayrıntısına bağlı.

Şunu söylemek istiyorum. Sadece konu anlatımı çalışmak hiçbir zaman %100 başarı getirmez. Getirse bile kesinlikle kalıcı olmaz. Bu yüzden yaprak test dahi olsa mutlaka konu anlatımdan sonra test çözün. Biliyorum bu bazen sıkıcı olabiliyor fakat olması gereken bu.

Beni motive eden şeyler Tumblrdaki *studyblr* temalı fotoğraflar, bol bol kırtasiye ürünleri.
Tabi bu kişiden kişiye değişiklik gösterir fakat önermek istediğim bir konu var; ders çalışırken müzik dinlemek ! Bana göre bu çok yanlış bir yöntem çünkü istediğiniz kadar ben böyle rahat ediyorum diyin, bu çok yanlış bir uygulama. Zaten bilimsel olarakta hatalı çalışma şekli olduğu açıklandı, bu yüzden müzikli ders çalışmayı önermiyorum.

Eğer İngilizceniz iyiyse mutlaka ERASMUS gibi etkinliklere katılın.(Şuanda ERASMUS sonucumu beklediğim için aklıma ilk gelen şey bu oldu *şans dileyin bana*)

Eğer aranızda benim gibi Fen Lisesinde okuduğu halde sayısal dersleri sevmeyen varsa selamlar olsun bu arada:)

Sanırım şuanlık aklıma gelenler bunlar. Siz hangi ders çalışma tekniklerini uyguluyorsunuz ? Lütfen aşağıya yorum bırakın ki biz de sizden faydalanabilelim. 

Yazar Haktan'dan bu kadar, görüşmek üzereeee!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder