30 Ekim 2015 Cuma

Dersler İçin Zihin Haritası (Mind Map) Çıkarma


 Önceki yazıda bahsettiğim haritayı birazcık da olsa başarabildim sanırım.Bu yüzden de geciktirmeden yazısını yazmak istedim.

Amacı:

 Çok basit aslında,konuları aynı anda tek bir sayfada düzenli,akılda kalıcı bir şekilde görmek.Sürekli sayfa çevirip konu başlıklarını aramak yerine tek bir yere bakarak ezber yapabiliyor,kendi arşivinizi oluşturabiliyorsunuz.

Bu yöntemi yabancı studyblrlar da gördüm,hepsine teşekkürler ^^ açıkçası çok fazla incelemedim.Çünkü ben kendime göre bir şeyler yapmak istedim.Yapılışına geçelim:



Gerekenler:

  • Renkli/Beyaz 35x50 (Büyük boy resim defteri yaprapı) bir kağıt.
  • İsteğe göre renkli kalemler.
  • Haritasını çıkaracağınız konu hakkında kaynaklar.(Okul defteriniz en iyisi olur.)


Yapılışı:


  1. Öncelikle ünite içindeki konuları işleniş sırasına göre göz gezdirin.
  2. Sayfanın tam ortasına büyük harflerle başlığını yazın.(BİYOLOJİ)
  3. Daha sonra yazacağınız şeyler için başlıktan çıkan oklar yapın.Sırasıyla yapmanız daha güzel olur mesela ilk konuyu sol üste yazabilirsiniz.Daha sonra saat yönünde başlık atıp konu özetlerini yazmaya devam edersiniz.
  4. Konuları uzatmadan yazın,genel olarak ezberlemek için oluşturacağınız bir şey.Baktığınızda aklınıza gelecek şekilde kısa notlar alabilirsiniz.
  5. İsteğe bağlı şekilde o ders hakkında yapıştırma veya süs ekleyin.
HAZIR!


Benimki bu şekilde oldu.Siz de kendi keyfinize ve anlayış biçiminize göre bir zihin haritası çıkarabilirsiniz.Hem zamandan tasarruf edecek hem de işlenilen konuları daha net görebileceksiniz.Diğer bir deyişle zihninizin haritasını çıkaracaksınız ^^


Umarım yararlı olur!




2 yorum:

  1. Bu ne harika bir blogdur!Ben seni bundan sonra severek takip edeceğim kesinlikle:)Asla buraya yazmayı unutma:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu anca gördüğüm için özür dilerim öncelikle :/ Çok teşekkür ederim :) <3

      Sil